Trakcja oraz ART In Energy jako dalszy podwykonawca zawarli dziś umowę z konsorcjum Zakładu Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu (lider), Alusty i Intop Warszawa, obejmującą realizację prac związanych z siecią trakcyjną w ramach projektu modernizacji Towarowej Obwodnicy Poznania. To trzeci kontrakt, jaki zdobyła Trakcja w tym miesiącu.
Zakres prac w ramach przedsięwzięcia obejmie kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej na odcinku
Swarzędz – Nowa Wieś Poznańska – Poznań Kobylepole – Poznań Franowo. W ramach projektu zostanie wykonanych około 50 kilometrów nowej sieci trakcyjnej, około 1300 fundamentów palowych oraz około 650 konstrukcji wsporczych. Wartość netto podpisanej umowy wynosi 55,5 mln zł i jest trzecią umową podpisaną w marcu. Wartość wszystkich trzech umów podpisanych przez spółkę w tym miesiącu przekracza 200 mln zł, co stanowi istotny wkład w portfel zamówień spółki i pozytywnie wpływa na jej przyszłe wyniki finansowe.
– Podpisanie tej umowy jest kolejnym krokiem w realizacji naszej strategii rozwoju i umacniania pozycji na rynku. Trzy znaczące kontrakty w jednym miesiącu to dowód na naszą skuteczność i zaangażowanie w dostarczanie najwyższej jakości usług oraz podkreślenie dynamicznego rozwoju i zdolności w pozyskiwaniu znaczących zleceń – powiedział Andrzej Kozera, członek zarządu i dyrektor operacyjny Trakcji.
Realizacja całego zadania umożliwi zwiększenie przepustowości i czasów przejazdu pociągów. Po modyfikacji układu torowego, m.in. wydłużeniu rozjazdów umożliwiających płynną zmianę toru jazdy oraz po zwiększeniu promieni łuków, możliwe będą przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych z prędkością do 120 km/h, nawet kilkukrotnie wyższą niż obecnie (aktualnie prędkość na kolejowej obwodnicy Poznania, w zależności od odcinka, wynosi 20-90 km/h). Szacuje się, że przejazd pociągów całą obwodową trasą (od Poznania Głównego przez m.i n. Franowo, Koziegłowy, Piątkowo do Poznania Głównego), uwzględniając zatrzymanie się pociągów na wszystkich przystankach, zajmie około 50 minut.